Saturday, March 19, 2011

anda cuak ? saya juga !

assalammualaikum :)

sijil peperiksaan malaysia
. dulu, semue remaja di luar sana bising bising . risau, takut, gementar, berdebar nak duduki imtihan :) sekarang aku hanya tersengih teringat waktu waktu gementar tu. masuk dewan saja, bising bunyi pen G2 aku di tekan tekan mengikut beat degupan jantung. sekali sekali aku teringat suasana dewan yang sunyi sepi. masing masing tenangkan diri, ambil masa untuk fokus. dari pintu belakang, aku berjalan slow slow ke arah meja depan. fuhhh, cuak !

itu dulu. dah lepas. lega sudah untuk hadapi kertas kertas.

sijil peperiksaan malaysia. kini, semue remaja di luar sana bising bising . risau, takut, gementar, berdebar nak terima result spm :) pejam celik pejam celik rabu minggu depan dah 23hb kan ? masa tu, agak ramai yang akan menangis kegembiraan. ada juga yang menangis hampa sedih. ada yang wah, terkejutnya tak pun, tak percaya ? masa tu ada yang "alhamdulillah, bersyukurnya" tak pun, ada yang "ihh, menyesalnya tak buat betul2" dan semestinya ada yang "redha. aku dah buat yang terbaik, tade rezeki mungkin"

aku teringat SPM aku, aku sempat ingat ingat semula ujian lepas lepas yang pernah aku hadapi. aku duduk sekolah hebat, bersama manusia manusia hebat. result pun hebat hebat. hati aku kata " wahh ?"

jujur, aku sedang cuak memikirkan result aku nanti bagaikan 'tidonervous,bangunnervousjuga' :S

3 comments:

muzil said...

lepas bce pos awk ni jd makin nervous sye. haha.

fathia azalin said...

muzilll! hye, lame tak dengar cerita :)

muzil said...

hehe. saye ok je. best plkn?