Friday, June 12, 2009

the day out!

wahh seronok ku rasakan pada hari ini atas keizinan bapaku untuk aku keluar bersama teman2 :P

hari ni mau sehari suntuk aku kuar! ok. pada pukul 10 pg aku bgn... hii.. ok lah, 11 sebenar2nye.. aku terus calling2 itu pendek 'mashitot' sbb nak tanye jadi keluar x. then2, die sangat x angkat sama call aku. call rumah, timah berbanyak2 kali, sume x angkat.. mahu sakit telinga aku dgr bunyi tutt tutt tutt byk2 kali dengan suare "sorry, please dail later" nye... haish dgn berkat kesabaran aku. mashitah call skejap kemudian.. so, kitorang pun ok. mak mashi amik aku dekat umah, sebelum tu anta ubai gi rumah mus dulu. pastu, kami pegi giant.. setibanya die giant, kitorang makan2 piza kat giant. ade mashi, hazman, amerul, cikin, khatty, imran sama irfan. banyak kitorang cerita2!

lepas makan2, kitorang pegi surau. pastu, imran dan due org rakannye, telah menyorokkan seliper aku ngan mashi.. tp, kitorang da tau mesti dorang punye keje.. bese r penganggur :P
setelah kitorang menunaikan solat dengan khusyuknye, kitorang pegi tempat mainan tu. imran belanja. dorang main lumbe kete la.. mcm2 pastu, kitorang main bola pade skrin! haha
hazman ngan amerul khusyuk skali main. at least, kitorang tgk je :P

kitorang duduk pulak kat depan giant. borak sangat lame sehingga penat. so, kami jalan pergi tempat rakan rakan seperjuangan main futsal. nampak, yazid, nabil, fathi, pahri, fadhil, nadzmi, ezzat dan ramai lagi kat sane. aku pun cakap2 pastu balik!

tp, x balik lg. kakngah singgah rumah pak cik dulu. so, aku ngan mashi jalan2 dulu kat umah cikin, jumpe same absyar, fiesal ngan acap. da besar da dorang tu.. ahah so, panggil fizi suruh datang nak tgk bagaimana misi 'I/U' berlangsung :P sangat x de kerje! kacau dorang sehingga fizi ngan cikin malu :P

tak lame kemudian kakngah datang. sebelum pulang, kitorang singgah IOI. kerana aku teringin nak tgk bangunan IOI baru siap! so, dapat la aku menjejakkan kaki kat situ sebelum balik asrama beberape hari lagi. TIDAK!!!!! sambung2, aku ngan mashi masuk DAISO JAPAN. sangat seronok situ. barang sume cumel! aku ngan mashi beli recycle bag same cume colour je lain. pastu, janji ngan kakngah 20 min je.tp, terlebih lebih min yang kitorang habiskan kat IOI sampai kakngah cari kitorang! ahha. memang sangat x senunuh! so, pulang!

setibanya di rumah..
babah ajak pegi makan satay. so, aku dengan x tukar bajunye, terus pegi makan satay kat taipan! sangat enak! kami makan satay tgk sape makan paling byk dan pemenangnya adalah........ bukan aku! pada pukul 11 malam baru la aku dapat berehat dirumah sehingga sekarang! :)

No comments: