Monday, March 14, 2011

kem PLKN Princess Haliza ;D

wira wirawati bravo *shot terakhir*
muka masing2 dah penat ;D

campsite bravo

assalamualaikum :)

sempat lah blog ini bersawang lama sementara yang seorang ini sibuk menuntut ilmu di Kem PLKN Princess Haliza :P dan kini seorang wirawati negara secara rasminye telah berjaya menamatkan pengajiannya HAHA :P

2 bulan setengah banyak sangat kenangan. jumpe kawan kawan baru sudah pastinye TERHEBAT. kenangan dalam kelas CB, kelas KN, kenangan mase buat aktiviti fizikal juga :) hurmm, aku mungkin akan rindu saat saat melapor.

"kekuatan penuh 56, dalam baris 55, satu kali wirawati melayu tak dapat dikesan" - fathia azalin

laporan ini yang pernah aku buat dan balasannya, satu penangan yang hebat aku dapat. berdiri di depan sekali menghadap KJ seorang diri. wahh, aku ingat lagi kata kata dia.

"awak ingat nak melapor ape ni? mana lagi sorang tu?! dah mampos? mati dalam perjalanan mase nak masuk baris? KAU pergi cari dia sekarang !" - Ketue jurulatih fizikal

padan muka fathia azalin :P

kekuatan penuh wira wirawati 472 kali
257 kali wira, 215 kali wirawati

juara : kompeni delta
naib juara : kompeni bravo
ketiga : kompeni charlie
keempat : kompeni alpha

ketua platun terbaik : nur erma (alpha)
penembak terbaik : muhammad zuhri (bravo) - 97pt

wira terbaik : mohamad muzhafar
wirawati terbaik : lim xin li

sane, aku belajar menepis kebosanan terperap dalam kawasan itu. haha. ye, aku memang tak suke hidup terkurung di tempat itu. apatah lagi apabila dipakse membuat bende2 yang aku sendiri tak suke dan tak boleh buat apa yang aku suke. tapi, tempat yang terkurung tu lah yang kasi aku peluang untuk mengerti dan mengenali 'rase sayang tempat sendiri'.

mule mule masuk, aku sendiri tak yakin. "boleh ke PLKN merubah sikap manusia?" dan kemudiannya, aku belajar "tak ada yang mustahil" semue bergantung kepada diri sendiri . jika anda mahukan perubahan "taip YA" dan hantar ke 32777 :P

dekat sane, macam macam aktiviti yang kitorang buat. tapi, loteh den ar nak cito sumonyo. so, aku cerite mana yang aku minat saja :P

1 # derma darah - for the first time, darah aku didermakan sebanyak 350ml kepada bakal penerima :P aku rasa gembira sebab mendapat kelayakan untuk menderma :P hati aku kata ikhlas :) alhamdulillah, lepas derma darah tu aku masih katang berdiri gah sihat, cergas dan aktif. tak pening, tiada muntah muntah dan tak pitam :) *syukur*

2 # M16 - menembak adalah aktiviti yang paling di tunggu tunggu. disebabkan aku ni hebat sangat, point yang aku dapat hanya 31pt :P tapi, alhamdulillah sebab tak teruk lagi dari itu :P tapi, aku memang enjoy snagat menembak. masa tu, berangan hangat gila. macam tengah berperang HAHA

3 # orientering - aku rasa TERHEBAT ! dimana ada kemahuan , di situ ada jalan. berpandukan kompas, memang takda jalan lagi, hanya hutan. so, dengan satu kata sepakat, kami redah hutan itu, buka jalan baru ! sangat adventure ! suka suki :D

4 # goreng telur *wirajaya* - penggoreng telur masa terpantas *wirawati bravo* biar aku kasi tips. minyak tak payah gune pun tak pe :P oke oke. aku ila dan lia. untuk pertandingan ni, kitorang goreng bersama. untuk nyalakan api sahaja dah memakan masa ada lah tak sampai seminit :P

5 # pertolongan cemas - best best. masuk hutan malam malam untuk dengar suara jeritan meminta pertolongan. tapi, disebabkan kitorang ni kejam sangat, tunggu lah sampai pesakit tu dah nyawa nyawa ikan baru nak tolong :P haha

6 # kawad kaki - sejak azali lagi en, aku memang suka gile kawad kaki. tapi, malangnye, kawad kaki kali ni, kompeni bravo berjaya menempah tempat keempat saja. tapi, tak pe, ni kalah dalam kemenangan :P *haaa ye lah, sampai dah hitam kulit ni*

7 # malam penutup - team team IC dapat tender uruskan malam penutup. so, aku sebagai setiausaha bekerja keras buat yang terbaik. memang tak mudah, tapi alhamdulillah malam penutup berjalan dengan lancar dan baik sekali. banyak sangat aku belajar masa ni dan aku rasa sangat seronok :D

8 # tazkirah - aku suka tazkirah cikgu shah 2. mungkin, aku akan rindu suara itu. semue kata kata yang keluar dari mulut dia dah macam kata kata semangat untuk aku. seronok. semuenya bermakna. juga fadhil, salah seorang wira di sana :) bagus bagus. dan yang lain lain. semue orang saling ingat mengingatkan. so, senang hati :)

9 # riadah - siapa sangka, fathia main bola tampar ? HAHA. wira bravo banyak ajar. aku mengimpikan, balik PLKN je, aku dah hebat gila main bola tampar :P thanks to fieza, mus, zuhri, izzat. dorang banyak ajar aku main :P dannn siapa sangka fathia main sepak takraw ! ini cool gilaa ;D

10 # sahabat - mengenali nurnailah :)

bagaimana ya ?
bayangkan : malam last itu, suasana kononnya sunyi sepi hanya dengar esakan tangisan. kami berpelukan ikhlas *erat* mulut masing masing menyatakan

"aku sayang kau gilaa weii"

sambil air mata mengalir tanpa henti :)

thanks for everything, nailah :)

tak lupa juga, afifah :)

banyak lagi tapi tak larat nak cerita semue. tapi, mengenal semue orang di PLKN sangat best :) kawan kawan baru sangat sangat sangat best ;D

terima kasih :)
kerana meluangkan masa
untuk membaca ini

3 comments:

nadiahbs said...

ohh rindu baca blog awak haha.

fathia azalin said...

thanks nadiah :)
sy rindu menulis.
dah berkarat ar, tak tau nak tulis apa :P bosan

Unknown said...

wahh, thanks a lot sbb share pengalaman awak. boleh jadi rujukan saya untuk next year.. dan saya pun tertanya-tanya mampu ke plkn ubah saya ;)