Friday, February 18, 2011

terbang

assalamualaikum :)

4.09 am


dalam kereta sunyi sepi. semue lebih rela membisu yang hanya bersuara adalah saleem, dengan lagu lagu sentimental nya. kitorang hantar kakngah ke KLIA. die nak fly ke australia untuk sambung study :) sebelum bertolak, aku nampak lambaian along yang menyedihkan ! haha *abang yang emotional rupanya* sebelum kereta bergerak, along dengan kakngah bergambar dan berpelukan sebab along tak dapat hantar kakngah, dia ada kelas pagi. dalam perjalanan, semue orang tak berkata apa, lagu sedih sedih salem cuba bermain dengan dengan perasaan kami. lantas aku bersuara "kenape lagu leleh je nih?" kemudian, babah segera berkata "entah". HAHA

aku toleh kanan, aku nampak si jejaka itu sedang menggosok gosok mata nya. *ceh, cover cover* padahal, air mata dia sedang bertakung, AKU TAHU. aku pandang depan, melalui cermin tengah tu, aku lihat air mata babah dah mengalir akibat takungan yang penuh. sebelah babah, si ibu masih segar, aku hairan, kenapa si ibu tak tidur langsung? *selalu nya, masuk kereta saja, si ibu akan tidur* so, aku perhati lagi, SAH, die sedang menangis juga. beberape kali air mata yang mengalir di lap. aku toleh kanan, perasaan hampeh tiba tiba muncul sebab adik aku tengah tidur lena gila sampai kan kepalanya beberape kali dihantukkan ke bahu aku dan juga ke sisi kereta. haha. sedangkan air mata aku juga sedang laju mengalir. kesemuenye sekali, aku salahkan lagu sentimental saleem yang dimainkan !

2.06 am

along masuk bilik aku, dan suruh aku tulis sesuatu, aku tulis sedikit ucapan buat kakngah :) ada lagi ucapan yang lain dari ibu babah. lepas tu, along mendarat atas katil aku sambil bercakap2 dan kemudian dia tidur. ee dengan baby datang dan join aku menulis :)

11.02 pm

baby baru pulang dari asrama, along ambil dari LCCT. cerita cerita hebat disampaikan bertubi tubi tanpa henti. sangat rancak berborak. aku tak pernah lagi tengok dia bising bercerite seperti itu. HAHA. ramai orang datang rumah, semuenye memberi bekalan kata kata semangat buat kakngah. haihh, rasa jeles tiba tiba muuncul :P

ucapan :
SELAMAT MAJU JAYA AYUNI :) HIDUP BAIK BAIK !

3 comments:

fathia azalin said...

dalam perjalanan pulang ennn, babah menangis sambil drive dengan slow. ibu pun menangis jugak bile tengok babah menangis :(

ouhh, sangat sedihh..

Shima Hishamuddin said...

bestnye. nak jugak pegi overseas.
ktorg tak nanges pn mse kakak sye pegi overseas haha

fathia azalin said...

wahhh, tak nangis pun?
kental betul !
haha