Thursday, December 23, 2010

medical check up *PLKN*

fathia ke kaunter pendaftaran : dengan bantuan kakngah, kita ade sedikit sesi perbincangan dengan pekerja di klinik kerajaan itu. "kat sini boleh buat medical check up untuk PLKN?"

itu lah tujuan aku ke klinik kerajaan area2 seri kembangan tu :p aku tunjuk lah borang kesihatan bla bla bla. aku dah isi borang tersebut. dia suruh tanda ( / ) pada apa yang patut. maka, tertera lah satu statement :

pernah mengalami kecederaan kepala ?

maka, aku tanda ( / ) pada ruangan ADA

so, itu lah yang menjadi persoalannya. lelaki garang dekat kaunter tu mencapai borang tersebut. dia belek2 dan baca.

lelaki garang : kecederaan kepala ?
kakngah : ha'ah
lelaki garang : kenape?
kakngah : die jatuh bangunan *sambil menuding jari ke arah aku*
lelaki garang : bangunan? *dengan muka terkejut sambil sedikit meninggikan tone dan nada suaranya*
kakngah : ha'ah. bangunan tingkat 2
lelaki garang : ouh *die segera masuk ke bilik yang aku sendiri tak tau functionnya dan membawa keluar sebuah buku tebal*

menyambung perbualan.. aku rase muke die mase ni macam ingat aku penah try nak bunuh diri. kau orang bayang lah macam mane muke die. HAHA

lelaki garang : ok, kita check2 masalah nya. tak payah pergi PLKN ni.
aku : ouh? *separuh gembira* sambil berfikir dengan pantas
seorang perempuan : awak nak pergi PLKN ke tak? fikir2 !
aku : masih berfikir dan baik baik berfikir. NAK. *itulah keputusannya*

lelaki garang memandang kearah aku dan kertas yang die pegang

aku : saye rase kecederaan tu takkan kasi apa2 masalah ! *dengan penuh yakin*
lelaki garang : betul? ok , kalau macam tu. awak tak payah isi semue ni. awak tanda je semue ( / ) pada TIDAK
aku : laahh, ye ke? HAHA


alahai, aku macam semangat gile ! rupe nya kalau tak de excuss dan betul2 nak pergi punye lah senang. tanda saja ( / ) pada TIDAK. lepas tu tak payah susah susah buat medical check up pun :P HAMPEH !

dalam kerete aku teringat kisah terjun bangunan itu. haihh, malu lah ! family aku sume nye ejek aku dah power gile buat stunt nak jadi superman. haha. pasal kecederaan di kepala tu aku malas nak cerita lagi. maluu weii. nasihat ah melalui kisah ini : jangan main2 di tempat bahaya terutama tempat tinggi2. lepas tu, jangan MERAJUK lebih ye ! HAHA

1 comment:

Anonymous said...

hai fathia!
ohh dapat PLKN ye?
kumpulan berapa?
if u don't mind, do add me here yeh.
facebook : Eyzrine Tajodin