Tuesday, March 16, 2010

get well soon nadzmi

aku nak bercerite tentang seorang teman. kes nadzmi yang di langgar lari. semalam.,adik aku kate nadzmi accident! (dengan nada yang agak terkejut) so, aku mesti lah terkejut same. jadinye, aku soal selidik dari nisa. malangnye, die pun tak tau. sumber yang die dapat sangat samar2. last2, aku sendiri call nadzmi.

aku : nadzmi, kau asl? kau ok tak ni? (aku dengan confidentnye)
nadzmi : huh, aku.. okey.. cume tu r. sakit (die dengan lemah gemalai lagi tak bermaye)
aku : cane boleh accident ni? kau niii.. pelik2 lah

disebabkan aku lupe perbualan kitorang mase ni, terpakse lah aku berhentikan dialog yang kat atas ni. macam menipu sangat je. hehe.

menurut nadzmi, pelanggaran berlaku di depan IOI. atas niat murninye yang hendek ke IOI untuk membeli buku telah terhalang akibat satu pelanggaran dasyat oleh seorang lelaki cina yang tingginya ala2 154 cm (disebabkan nadzmi kate tinggi die macam tinggi aku, so, aku anggarkan tinggi die same mcm tinggi aku) hehe ! mase tu, jalan sedang sesak. jalan depan ioi dipenuhi dengan kereta yang tersekat dengan kesesakan lalu lintas. nadzmi dan suria yang sedang bermotoran, menunggang dengan penuh safety lah kate nye. tapi, mereka menaiki motor yang berlainan (agak pelik, tak rase nak save duit minyak langsung) tibe2, nadzmi dilanggar oleh sebuah kereta kancil. kata nadzmi lagi, akibat pelanggaran die terpelanting jauh ! dasyat. cine itu berlalu pergi. nadzmi dibawa ke hospital berhampiran. jumpe cine itu semule (entah mcm mane, aku tak ingat) cine itu memberi alamat palsu serta kata2 tipu. semuenye palsu2 belaka. cite lebatnye dipercayai. sekarang pencarian semule orang itu ON semula !

haihhh, kseian nadzmi. aku call die pun. suara dah tak seperti biasa. selalunye, die akan bersuara mengikut rentaknye dan bercakap mengikut suke nya. tapi, semalam dan tadi, die hanye bercakap slow mengikut geramnye :P



melalui gamba yang disend melalui mms. haihhh, dasyat jugaklah. ni gamba nye. (aku harap kau tak marah) hehe :P abis lah kau. muke dah berparut nanti. saham jatuh nii. bape kilo agaknye. ermm, mudah mudahan kau cepat sembuh. jage kesihatan. lagi2 untuk kite yang nak SPM ni :)

nasihat : hati hati di jalan raya. elakkan pelanggaran :)

No comments: