Tuesday, December 23, 2008

gemuk dan makan

haishhh.. aku sangat la x faham bile sumorang nak kate kate aku gemuk, kalaw ckp sekali x pe, ini siap nak ckp twice more n more. siap jd isu terkini, kalaw buleh bwk la pembrite mane mane, kasi temu ramah aku. bantu aku dlm dunia yg baru, dunie yg penuh dgn keGLAMOURan, tanye r aku ape stiap ari aku makan , bape kali sehari. haaa.. mule2 aku rase relax je, tp, lame2 buwat aku tefikir pluss pluss jadi tension terus. haha. da aku nak kene diet skang, ikut alang pantang. haha. td, aku da jogging 30 min, kat treadmill. kebasahan aku :P excited je nak kurus. hahah. ouh! aku nak cite psl smalam ( awl pg td) dlm pukul 2.30 camtu..

aku, along, baby mmg lapar gile. kitorang da cadang2 nak gi mcD tp ape kan daye, kami sume belum bekerje :p haha. sume x de duwit. so, kitorang pun turun ar bawah dgn penuh gayenye. menuju ke arah dapur. skali ee dtg nak join skali, so ok la kan. pelbagai menu yg kitorang buwat

  • garlic bread -aku yg tumbuk bawang, punye la bising. aku x taw cane nak ketuk2 batu yg berbentuk bujur tu dgn pelahan.pastu, campurkan ngan butter,then, sapu kat roti seterusnye bakar laa.. gune ape bende ntah namenye.
  • sausege terkankang -menu ini seperti bese la kan. arap anda sume da taw :P
  • telur berendam -along yang masak telur. goreng telur bese, tp along gi bubuh minyak byk gile, mcm swimming pool da aku tgk.. last2, kitorang kasi name =telur berendam... n stiap kali aku ingat telur berendam ni, mesti aku teringat lembu tengah mandi dan kuih badak berendam aka epok-epok wak. haha
  • hot choc -sape lg kalaw bukan aku yg buwat air ni! haha, aku buwat mcm bese la, aku x taruk gule pun psl kat plastik tu x de pulak die suh taruk gile. nampak mcm sgt sedap bak kate along, tp, bile di minum, along kate tawar gile.. dan sekali lg air aku ni diabaikan begitu saje tanpa perasaan kasih dan sayang. ahha. sampai skarang air tu masih menjadi perhiasan kat dlm peti :P
lps sume nye siap di masak, kitorang buwat r hidangan utk 5 org makan, walaupun kakngah tgh tidur, tp, kitorang taw die mesti lapar, da kate AYUNI :P

sekali lagi aku telah menambah lemak di badan! :P

No comments: