Thursday, May 12, 2011

exam tadika

tegak aku berdiri depan kelas. diam dan hanya mampu melihat mereka =.='

ada yang berlari lari, berdiri atas meja. semua bersuara ;

"cikgu... susahhhh"
"cikguuu, yang ni macam mana ?"
"cikguuu, macam ni ke ?"
"cikguu, penat lahhh. banyak sangat soalan"

ada yang menangis ; sebabnya pensel patah, takde pensel warna, pemadam hilang, tak boleh jawab soalan.

sehingga satu saat, ada dalam 4 orang menangis. semua budak budak berkerumun depan aku duduk atas meja, berdiri sebelah. macam macam kerenah =.='

stress muncul, hilang sabar. tak sangka aku melakukan ini :

"diam !" - jeritan lantang aku kuat bergema . sekelip mata je ; SUNYI .
aku terus duduk sandar dekat dinding. rasa nak nangis pun ada . aku rasa letih gila sampai nak nangis . sedih lagi bila tengok Adam Houd nangis . haha

aku diam terus. then, sorang sorang beratur duduk sebelah aku, jadi macam satu deretan kanak kanak bersandar dekat dinding. dalam sunyi sunyi tiba tiba najihah bersuara "susah laaa, macam mana ni cikgu ?" HAHA bila ingat balik, sweet betul saat tu macam drama :)

"adam, kenapa adam nangis ?" aku tanya dan air mata die lagi deras mengalir ++
"cikgu garang ke ?" aku tanya lagi, kali ni dia angguk.

ya lahh, budak budak ni tak pernah lagi tengok aku marah =.= dasyat ! haha

mase balik, aku buat magik. alah magik yang pakai duit 20sen atas meja tu. mereka kembali riang . haihhh, budak tadika :)

No comments: