Saturday, April 16, 2011

wake up tak sudah ?

Assalamualaikum :)

blog ini semakin bosan. sunyi sepi dan tiada berita terkini. sungguh dasyat untuk tidak menipu diri sendiri, itu lah hal yang ingin aku kongsikan hari ini. kini di facebook boleh kata rata rata kawan kawan semuanya mengupdated status status mereka dengan pelbagai emotions atau aktiviti dan sebagainya. banyak hal tentang biasiswa lagi, program sambung belajar, diterima/takditerima, ada yang sibuk berkongsi info tentang interview, dan ada yang sedang bergembira menyatakan hasrat mengenai hari anugerah di sekolah. dan ada juga yang sibuk dengan kerja. bagus, semue ada hal masing masing.

untuk tidak menipu diri sendiri. hidup macam tak menentu. kebanyakan hari harinya ditempuhi dengan pergghh perit juga. perit dengan bayangan yang melampau. HAHA. entah lah, boleh kata aku still rasa rendah diri dan kurang berkeyakinan mengenai pencapaian sebelum ini walaupun mulut tak henti kata 'alhamdulillah' . rasa jeles pada manusia manusia yang sedang busy berbicara tentang sambung belajar. sedangkan aku hanya tunggu keputusan UPU and matrikulasi sahaja. ada kawan kawan yang sudah pergi start sambung belajar lagi.. dan menghadiri interview sana sini. syabas dan semoga berjaya untuk semua :)

yaa, rasa sedih macam menari menari dalam diri siap dengan iringan muzik mungkin. entah konon konon nye hati aku selalu bersedih. buat ini tak kena, buat itu pun tak kena. semuenya sedih sedih belaka ? ape kehenye ? sehingga kan aku langsung tiada mood untuk blogging lagi sebabnye kalau nak blogging pun mesti nak yang sedih sedih je ? &^%*!(!#()* ! =.=' haishh

jadi, bekerja di tadika adalah jalan penyelesaian ? TIPU. cume aku rase tak elok aku terlalu melayan perasaan. so, aku cuba membusykan diri dengan bekerja di tadika dan ajak kawan keluar, mengisi masa yang terluang dengan ibu. tadika, hidup dengan kanak kanak supaya kembali riang. entah berape menjak entah aku dah tiada semangat seperti dulu lagi. terkurang excited nyaa. sekarang bila bekerja seperti sedikit okay. sebab most of the time aku fikir pasal budak budak je. tetapi malangnya, aku kembali keliru nervous runsing dan cuak apabila melihat dunia nyata semula. di mana semua orang sedang sibuk tentang sambung belajar dan aku sibuk bekerja. wt_ ! seriously, aku semakin risau kalau kalau tiada tempat untuk aku lepas ni memandangkan perkara yang lepas itu sudah sangat memilukan. aku sangat gementar. melihat kawan kawan yang sehingga mengeluarkan perkataan perkataan yang gelisah bagi aku apabila membacanya di status membuat kan aku bertambah cuak lagi. sebab mereka ternyata sangat risau tentang *apa-lepas-ni?* sedangkan result mereka jauh lebih HEBAT dari aku dan aku sekarang seperti *entah lah* . sungguh tak dapat nak lupa.

dicuri dari SINI
SPM SPM SPM
masih terngiang ngiang *bergema kuat*

sedih ? aku terfikir tadi bila aku sibuk mengadu dekat ibu bahawa seorang anak ini sedang bersedih. mungkin ibu pun dah penat untuk dengar perkataan sedih yang keluar dari mulut aku =.= then, ibu kata 'macam mana awak tu tak sedih, kalau awak yang meletakkan diri awak tu kepada perasaan sedih jee. asyik teringatkan benda yang sedih' . sedikit membuatkan aku terfikir semula. mungkin sebab aku ni je yang asyik cakap aku ni tengah sedihh kan. walaupun hakikatnya ada je saat saat gembira seperti makan. itu lah, THE POWER OF WORDS :)


ternyata words itu bukan sekadar perkataan yang biasa. malah, perkataan tu macam magik yang boleh mengubah hidup kita. so, sudahkan kata kata sedih tu. ingat ingat benda benda lama yang sedih sedih belaka tu buat apa. tada faedahnya. just move on dengan step yang berbeza ! lepas ni, kena kembali kepada fathia azalin yang bersemangat kan ! HAHA

dicuri dari SINI
usah dikenang benda yang lepas. mari lihat benda yang ada di depan fathia :) kenapa susah susah fikir ? memang lah semue orang tengah fikir tentang further study kan ? dah kalau memang sekarang masanya untuk berfikir. dan aku hanya perlu tunggu untuk keputusan UPU dengan matrikulasi je disamping bersiap sedia dari segi mental fizikal :P tak payah nak susah susah fikir lagii.. kenapa aku ni macam itu ini itu ini. asyik nak salahkan diri je ? sampai bilaa ? gedik melampau ? HAHA ;D

semangat untuk hari hari mendatang yang akan menerjah hidup ni :)

Rangkap satu
Kata mula pendahuluanku
Salam mula cara kita
Sejahtera semua

Jangan banyak jangan sikit
Sederhana cukup
Cara aku cara kamu
Sama tak serupa

Pandanganku hanya ke langit biru
Sabar menanti kelam berlalu pergi
Tampil matahari berlari laju
Ku terbang tinggi
Menuju ke bintang itu

Siapa bilang siapa kata
Bulan itu jauh
Siapa sangka siapa tahu
Naik turun aku

Pandanganku hanya ke langit biru
Sabar menanti kelam berlalu pergi
Tampil matahari berlari laju
Ku terbang tinggi
Menuju ke bintang itu

Kau juga aku bukan tak biasa
Dah jatuh dan bangun semula

Semua tahu semua tipu
Benar jadi palsu
Makin dekat makin mahu
Adrenalin laju

Berlari laju
Ku terbang tinggi
Menuju ke bintang itu

Adrenalin By Faizal Tahir

terima kasih :)
kerana meluangkan masa
untuk membaca ini

4 comments:

asyraf said...

rileks la tiya..
jgn dfkirkn sgt psl rslt 2..biarkn brlalu..yg pntng lpas ni usehe lg ye!
insyaAllah brjaye..
huhu.. :)

fathia azalin said...

asyraf, thanks wei .

nurul nadia ramli said...

tiya, saya pon sedeh. tp, kena teruskan hidup jugak. takpe, kadang2 jatuh sekali buat kita rasa lebeh bersemangat. saya pon masih dalam proses pujuk hati. sabar :)

fathia azalin said...

mc nad, thanks :)