Sunday, December 26, 2010

third day in pekanbaru

JEJAK KASIH

kembali ke tempat asal :D

selain daripada berjalan jalan. kitorang juga telah mencari keturunan kami yang ada di indonesia :) wahhhh, sangat tak sangka :P pagi pagi lagi bila sampai di Kampung Kuok *menurut penceritaan orang, kami asal dari sini dan ade orang kate ade saudara nama irna* so. try try lah en. kitorang breakfast dekat satu kedai ni dan tanye jugak orang tu "kat sini ada tak orang nama irna, die jual sate?" ala2 macam tu lah soalan die :P pastu kasi penerangan sikit2, dah jumpe. alhamdulillah, senang je cari :)


so, malam tu datang lagi, panjang lebar bercerita tentang salasilah keluarga. memang sejarah betul lah ! haha. menurut sumber sumber ini termasuk ibu dan babah, moyang aku dulu asalnya dari kampar, indonesia. disebabkan moyang aku ni suke merantau, die pun pergi malaysia kawin pula dengan orang berbangsa cina. so, lahir lah keturunan moyang aku yang namanya Hassan itu di malaysia. aku cube bayangkan, katakan kalau Tok Hassan tu en tak pergi Malaysia pun, mesti aku jadi warga indonesia. cakap bahasa kampar. haha, mesti korang tak faham macam aku tak faham ape yang dorang cakap. tercengang je tengok dorang cakap bahasa kampar :P

inilah family indonesia aku :) sebenarnye en, ramai lagi... sebab moyang aku ade ramai adik beradik dan adik beradik die ramai lagi anak. dan anak anak mereka ada anak lagii.. nak tau, kat kampung kuok tu, aku rase macam rata2 sume family aku lah yang duduk situ, tapi, mase tu dorang sume tak masuk gambar. tak boleh nak datang sebab hari tengah hujan. susah. ini memang HEBAT lah !

BUKIT TINGGI

aktiviti : jalan jalan dan shopping.

No comments: