Wednesday, December 8, 2010

SPM tamat :)

alhamdulillah :) SPM mudah? senang? susah? okay? boleh jawab? banyak banyak sangat soalan sampai tak terjawab. ape jawapan yang paling sesuai haaa? macam ni ? "alaa ! susah gile!" tak pun "elehh, senang je" atau "bolehhh laah" HAHA

'i already did my best and now let ALLAH do the rest' redha ! ;P

tengok je lah result tu nanti, mane boleh nak menyesal menyesal pulak kan :P sepanjang SPM yang memakan masa 2 minggu ni, ape perasaan entah yang datang aku tak perasan sebab rase macam mase tu berlalu dengan sangat pantas. haha tapi, mase mase exam ni macam seronok gilaa kut. bilik extra yang kosong sume dibuka buat bilik study. dan kawan kawan aku ni buka satu bilik dah jadi macam rumah flat. "flat bangsawan". HAHA. bila masuk je flat ni en, semue orang berubah. memang style ganas r. mungkin susah untuk korang sume bayangkan :P

SPM ni aku tak kate senang sebab memang paper sejarah, chemistry, biology dengan physics macam mengecewakan sikit, haihhh, macam dah nak semue paper je mengecewakan ? :P sekarang semue dah selesai dan tamat.

aku sempat kene marah lagi :P aku meraung meraung menangis balik dari jawab exam sejarah. call ibu, ibu tak nak cakap dengan aku sebab aku menangis. die cakap "awak ni kan, kalau tak boleh buat je asyik asyik nangis. benda dah buat, tak boleh nak patah balik. cube hadapinye dengan tabah, bla bla bla *meletakkan ganggang telefon*" maka, aku terdiam dan berhenti menangis :D memang lah kan, tada gune dah nak nangis nangis. so, petang tu call ibu semula. die angkat telefon dan terus bertanya "haa, dah tabah dah?" aku tersengeh je lah tanda "dah ibu, dah tabah dah"

hari menjawab paper physics tiba. aku memang berdebar laju sangat ni. dengan confident nya, agak agak spot ni mengena. tapi, memang hampeh tak boleh pakai. haha takpe lah, ni nasihat lah untuk adik adik next year, jangan percaye sangat pada spot2 atau scop2 yang menggila gila. sebab lepas kejadian tu, aku dah amik iktibar. untuk exam exam seterusnya dah tak berape nak pakai spot2 lagi :P

bagi aku, SPM tu macam kelakar sikit. ia menjadi kelakar apabila bla bla bla bla. study 2 tahun untuk exam 2 minggu :P eheh

last paper, BIO paper 3. lepas exam tu, semue orang senyum lebar walaupun tak dapat jawab soalan experiment. termasuk lah aku ! memang pakar dalam reka cipta eksperimen sendiri yang tidak menjadi :P

jadi, good luck untuk hari hari yang akan mendatang tiba tiba menerjah hidup kau, fathia :)

2 comments:

didiey zakaria said...

spm is the first step, nanti kamu akan jumpa banyaaaaak lg benda. i used to think spm is everything HAHA tapi bila dah besar sikit baru sesar rupanya itu baru permulaan. now its time to make up ur mind what are u going to do after this! jgn salah pilih, good luck :)


btw remember me? i used to tegur u i said "hey are u that fathia girl, i read ur blog" :P

fathia azalin said...

of coz i still rmmbr u !
thanks for the 'nasihat' ;)

and i already visit ur blog. interesting and study ovrss dan ambil medik. sangat hebat !

good luck to u too :)