Sunday, December 12, 2010

kehebatan mengayuh ;D

langit ;D

aku mula suka pada ini

nabil muncul depan rumah. seperti yang telah dirancang, kitorang berbasikal ke kedai mashitah. tau tau je lah berape jarak nya. beribu batu jauh nya. naik turun bukit. fiuhhh, penat. sebelum bertolak, aku menjamu nabil dengan nutella yang dihimpitkan due keping roti. sedap ! kusangka destinasinya tak lah jauh mane. mungkin sebab selame ni aku naik kereta. memang failed dalam anggar menganggar. jauhhhhhhhhhhhhhhh..... sangat ! betape berpeluhnye aku !

tragedi hebat memang selalu berlaku dekat aku. nak bermain dengan gear? memang tak berape nak mudah bagi aku *jujur* puas lah si nabil ni mengajar dengan baiknye. dia saat genting, aku otw nak tukar gear ni, sambil mengayuh, jari jemari petik memetik dan pusing memusing dan tekan menekan tempat tukar gear tu *dah macam bawak motor* mata memandang ke arah kaki yang sedang mengayuh. aku dengar ! masih dengar lagi nabil kata "fathia, ada kereta". entah kenape tak effect ! aku langgar je kereta tu. takpe, jangan risau. tiada sebarang kecederaan pada aku. hanya sedikit cop tayar terlekat pada bahagian belakang kerete putih tersebut. haihh, nasib baik saja yang nampak. so, tak malu mane. ahha ;D

sampai dekat kedai mashi. lega. dapat teh ais free ;P then, bergerak ke "kononnye tasik" padahal ia adalah tasik kumbahan yang kuning warne airnya. dasyat ! aku pun keluar kan alatan buncho aku yang hebat. dan start ! pertandingan melukis :)



balik pun naik basikal ! yang pasti, fadhil pun tak percaye aku boleh mengayuh sejauh itu. ahhh, aku rase cool sedap dan best hari ni :)


p/s : thanks to nabil, mashitah, zaki, daos, zahra, nabila, fadhil

No comments: