Thursday, June 10, 2010

sebelas . enam . duaribusepuluh

teringin makan aiskrim? so petang adik aku dah mengugut aku untuk same2 pergi beli aiskrim dekat kedai bawah. aku pun termakan lah ugutan die sebab dapat ganjaran 2 batang aiskrim. hihi dah lah jauh jugak lah sebab luar dari guard house. ye lah kalau ade pape jadi karang. sape susahkan . bukan ke aku jugak.. *bertanggungjawab* :P so aku terpakse mengeluarkan duit jugak dengan membelanja sebatang lagi aiskrim untuk hydeel. kitorang makan dekat taman. dah lama aku tak pegi taman ni. padahal, dulu ni lah tempat aku melayan perasaan :P haha, sound tak boleh blah je.

malam aku dipenuhi dengan suare kanak2. dasyat2.

amir : ibu dengan babah pegi mane?
pak cik : ibu dengan babah pergi turkey.
hydeel : bukan lahhh!, bolehh! daging
aku : huh?
amir : halal ! ayamm!
hydeel : boleh ! daging
aku : *keliru*
amir : pakcik! salah lahhh. negara turkey.

ouhh, ni mase dalam kereta. dasyat betul. amir dengan hydeel, due orang kanak2 yang tak boleh bertemu. mereka bagaikan anjing dengan kucing. mesti nak bertekak kalau jumpe. dah tu cakap sampai beringit telinga aku. haihh, memang penat jage dorang. dorang suke cakap merapu. tak tahan betul. banyak pulak idea dorang nak jadikan topik. eja halal dalam jawi pun masuk skali. amir siap cakap pasal israil, mcd, kfc dan peperangan ! kanak2 zaman sekarang memang maju.

sampai dekat IOI, aku masuk POPULAR sekejap. haihhh, lagi lah tak tahan. 2 orang ni boleh menjerit2 dengan sekuat yang mungkin. berlari2 serta berkejaran2. parah r. mase tu aku hanye mampu *eyh-tak-kenal-kau-sape* hydeel sempat menjatuhkan barang2. haha

amir : spek yang ke16 dalam mase 3 tahun

hydeel

untuk meredakan keadaan, aku pun seetuje je nak bawak dorang pegi makan mcd. hurmm, mase ni aku pegang dan genggam erat tangan mereka dan memberi sedikit kata2 lembut.

fathia berbisik "hydeel, amir. yaya nak bawak pegi makan. tapi, kene cakap slow2. jalan pun slow2. kurangkan pergerakan. kite main macam slow motion tu"

pastu, baby pegang tangan amir, aku pegang tangan hydeel. sampai dekat mcd tu.. haihh, due2 pun dah hilang dari pandangan aku. takpelah, asalkan tak pegi jauh :)

so, tujuan utama : bawak mereka ni tengok The Karate Kid. cerite memang seronok betul. aku suke lah sangat! tapi yang buat aku lebih seronok bile duduk sebelah due orang budak ni. dasyat betul. mule2 hydeel duduk sebelah aku. sedar2 je amir pulak duduk sebelah aku. dorang banyak gaduh dalam tu. gaduh pasal seat, pasal air, gaduh pasal rambut budak dalam cite tu, gaduh pasal sape menang perlawanan, dan banyak lagi pergaduhannye. sampai sakit jugak lah badan aku bile dorang cube aksi2 ganas dalam cite tu.

kesimpulannye, hari ni. aku tabah lagi :) haha !

No comments: