Saturday, June 12, 2010

jalan jalan

siang tadi aku jalan2 dekat KL. betul2 round sampai kaki aku lenguh dan aku sangat penat sehingge membuatkan aku terus tidur bila sampai dekat rumah. aku tertidur atas lantai yang beralaskan carpet lepas tu aku berpindah tidur dekat dalam bilik ibu babah.

bukan tu yang aku nak cerite. tapi aku nak cerita ni :

ade lah seorang pak cik sedang berjalan di seberang jalan. seorang pak cik yang berbangsa india sedang memegang payung dan tangan sebelah lagi memegang senaskhah surat khabar. aku memang lah perhatikan pak cik tu. gelagat manusia kan semue lain2. so, rase sedap bile mata ni tengok2 sekeliling. dan pak cik tu pulak menjadi pilihan mata aku mase tu. mase tu hujan sikit. tapi tidak sehingga payung diperlukan. aku tak terase basah maybe sebab hujan dah berenti mase tu :D

pak cik tu jalan dan teruskan berjalan. mungkin jalan agak licin kan.. sampai pak cik tu tergelincir dan jatuh. aku terkejut dan ade lah sikit tergamam. mase tu aku fikir 'nak pegi tolong?, takyah?' haihh, bercelaru. tapi, jalan sesak jugak. banyak kereta. takkan aku nak lari keseberang membahayakan diri semata mata untuk menolong pak cik tu. tapi, pak cik tu ok! gagah lagi. mampu berdiri dan meneruskan perjalanan. cume seluar die basah. dan mase tu aku tak tolong sebalik nye aku rase macam telah melakukan sesuatu yang bodoh iaitu : buat2 tak nampak dekat pak cik tu. supaya die tak terase malu :P aku try bayangkan kalau aku berade di tempat die, aku nak orang tak nampak aku. so aku buat lah macam tu. tapi, sampai sekarang aku asyik fikir. rase macam apa aku buat tu TAK BAGUS!

No comments: