Friday, April 30, 2010

suare macho

dah empat hari suara aku menjadi sangat seksi. skejap tertutup dan sekejap terbuka. hehe. dasyat jugak lah.

hari pertama : ok lah sikit. serak2 je. sebelum prep malam tu. ok lagi. tapi, lepas prep malam tu, ape yang aku dapat kesan. bile aku test menjerit, takde keluar bunyi suare. yang kluar macam bunyi angin tu je :P padahal, aku study mase prep tak gune suare sangat pun. so, aku call ibu malam tu. dengan excited nye aku kasi tau ibu yang aku takde suare. (ye la, bukan senang nak mengalami hari2 yang takde suare ni) ibu dgn babah pulak tanye banyak gile soalan. antarenye : ade rase lemah tak? demam tak? batuk? seleseme? akhir kate die : kene pegi klinik nih! hehe. comel betul padahal yaya ok je ni. sihat2 :)

hari kedue : bangun pagi, aku macam agak risau sebab aku cakap dengan rumate aku pun macam tersikse je. kene gune bahase isyarat. oh no, die tak faham aku kate ape. so, aku cepat2 rase suhu badan. check same ade aku seleseme ke tak ngan batuk ni. alhamdulillah lah, aku tak demam pun :P tapi, hari ni diri aku memakse untuk membawa buku ke merata2 sebab ramai yang suruh aku menulis bile berkate2, sebab mereka tak faham. sampai kadang2 aku yang fed up. untuk supper malam, aku makan roti canai 3 keping! sebab aku lapar sangat. tahan makan sebab sakit tekak.

hari ketige : suare masih takde, amsyar kate maybe sebab tercekik roti canai semalam dan die kate aku mempunyai suara macho sekarang. kureng betul kan. asmira pulak suruh makan aiskrim cawan. die suruh terus telan supaye tekak rase lega. hmmm, ape yang aku nak kate, fakta asmira ni macam bertentangan dengan fakta2 orang lain. tapi, aku tak hairan mane. bese lah, budak pandai memang pelik2. hari ni jugak, nak cakap dengan cikgu pun aku kene menulis. gile lah, aku macam org bisu yang tak tau bahase isyarat. hebat en! dina pulak tak abis2 suruh aku diam. bosan gile hidup bile kite nak cakap tapi, sangat sukar! haha

adegan subuh : aku balik dari subuh. nak turun dari tangge, ade seekor katak melintas depan aku, aku nak lah menjerit kan. tapi, jeritan aku tak kesampaian. keluar bunyi angin tu je. hehe, memang macam berkelakuan pelik gile :P

hari keempat :

adegan 1 :aku dah sampai dekat rumah. pagi tu, bibik lupe yang aku dah balik. mase bibik aku dalam toilet. aku terbatuk2. bibik aku pulak cepat2 keluar dari toilet. hehe. rupe rupe nye die lupe yang aku dah balik dan mempunyai suare macho ini! kah kah kah. aku terkejut lagi tengok die tibe2 keluar toilet laju2 :P

adegan 2 : amsyar call. tanye pasal keluar esk. tapi, aku dah ade plan keluar dengan kwn lain. lain kali lah kirenye. tapi, mase die call, die macam memberi harapan palsu dekat aku. mase aku angkat call, aku ingat ee.sebab die balik petang ni. aku beriye gile, tanye sume balik pukul berape lah.. hampeh betul. amsyar buncit rupenye. hak hak!

No comments: