Sunday, March 14, 2010

antibodi tewas

28 februari

aku demam selama tiga hari. so, aku macam terkejut jugak lah. sebab bukan senang nak demam2 nih :P

malam pertama menghadapi suhu badan panas
aku langsung tak boleh tido. tapi, kepala aku sangat pening. deena dengan nad dah tido. dalam pukul 3. aku dah tak boleh tahan. so, aku ternangis sehingga mereka terbangun dr tido. dorang letak kain basah atas kepala aku. wahh, aku memang terharu :P

mase siang, aku pegi sekolah seperti biasa. tapi, aku sangat pening. langsung tak bermaya. dengan batuk dan selsemenya. sepanjang kelas pagi aku bagaikan mahu terjatuh ke bumi. so, kelas sebelum rehat mase cikgu rozazat. mase cikgu nak keluar, cikgu suruh aku duduk dekat bilik rawatan je. so, aku tanpa rasa nak fikir 2 kali. terus bergegas ke bilik rawatan.

mase petang, ade friendly match basketball. aku rase macam dah ok sikit dari pening. maybe, kerana sudah mendapat rehat yang secukupnye. so, main first quarter. aku tak larat mase tu. so, cikgu keluarkan aku.main pulak mase last quarter. aku main dengan bersungguh sungguh dan sangat penat di bawah sinaran cahaya matahari yang sangat panas. aku tak tahu pulak di situ lah kemuncaknye :P

dah habis game, aku bagaikan sudah tidak mampu bertahan, aku duduk dekat aida. memang dah tak boleh tahan sangat mase tu. so, aku nak pegi surau dengan harapan supaya aku boleh tidur sekejap. tapi, mase tu semue org tak nak pegi surau lagi. so, aku berjalan seorang. sampai depan court tennis, aku memang macam dah samar2 dah, memang longlai gile. bumi bagaikan berputar. mase naik tangge keluar dari court, aku dah tak mampu bertahan lagi, aku nampak ade sorang datang ke arah tempat aku, aku macam nak mintak tolong je. tapi, malangnye, aku rebah dan terus jatuh ke bumi. dunia gelap gelita.

so, aku start sedar mase aku dekat dalam surau. menurut penceritaan semue yang ade di tempat kejadian, orang yang dtg dekat aku tu adalah chunk. wahhh, memang aku malu gile. sampai aku nangis sebab aku malu. ishh, memang memalukan :P

so, malam tu, aku semayang dalam bilik je. tapi, aku still pegi prep. nad pinjamkan sweater die. ye, terase sangat sejuk mase tu. tapi, sepanjang prep, aku telah mengambil mase tu sume untuk tido. HAHA

second day of demam
demam masih begitu. pening, batuk2, selsema. ramai yang bertanye khabar. hurmm, agak sangat rase terharu lah. tapi, mase hari ni mmg tak bermaye. banyak ketiduran. kurang makan, dan tak larat untuk bergelak ketawa. malam still dengan sweater nadiah.

third day of sakit
semakin sembuh dan beransur pulih :) dan aku dapat note dari nadiah yang diletakkan kat aats meja aku ;

get well soon ;)
tak best lah tengok awk
tak bersemangat je.
mane pergi tiya yang
hyper & excited selalu?
*rindu tiya yang kuat makan*
HAHA
-nadiahbs-

so, mase ni, aku kembali cergas dan kembali tersenyum dan kembali makan dengan banyak! ahha. tapi, masih selsema and batuk selama berhari2. tension ouh! :D

p/s : thanx untuk rakan2 yang sangat mengambil berat :) sy sangat terharu :P

No comments: