Friday, February 5, 2010

kemasukan pelajar form 4

assalamualaikum..

form 4 dah masuk. mase hari dorang nak masuk tu. wahh, busy betul. tak terkate busy nye. hari sebelum dorang datang. banyak bende kitorang kene readykan. yang pasal PRS ni sume.. hurm.. sekarang dah ok sikit lah kut.

sehari sebelum kedatangan dorang,
cikgu rozazat kumpul kan kitorang dekat depan astaka. die nak kasi taklimat tentang kedatangan budak form 4 ni lah. die kasi lah tau sejarah skolah ni. haha. sampai asrama di dibina pada tahun 1964 pun die kasi tau. pastu, dengan kata kata sir aimin yang dikeluarkan "i'm not really sure, but i'll check on it". haha.

so, mase tu aku dah terfikir ape yang akan aku kata pade parents2. dalam bayangan - aku akan memperkenalkan bilik2dekat aspuri. pastu aku akan selitkan :

yaya : puan, asrama ni dah dibina sejak pada tahun 1964 lagi, tapi masih gah berdiri di sini.
puan : ouhhh, ye ke? tapi sekolah ni dikire baru jugakkan?
yaya : a'ah, dulu ni maktab perguruan.
puan : ouhh, sejak bile die tukar jadi asrama?
yaya : sejak 10 tahun yang lepas.
puan : so, takde kes ape2 ke yang jadi dekat sini.
yaya : hurmm, im not really sure. but i'll check on it.

haha, nak tergelak aku sorang2 malam tu sebab aku sangat berghairah memikirkan tentang hari esok. heh

mase hari dorang datang,
aku dah jadi 'tukang angkat barang'. haha. walaupun kerje tu sangat memenatkan, tapi aku rase macam syok je. entah kenape semangat sangat. tapi, last last tu, ade je aku curi beberape tulang. haha. penat gilee kutt. kehulu dan kehilir.

1 comment:

muzil said...

jdlah sorg kakk senior yg baik lg pnyayang! hehe. jgn buli2 junior mlainkan kalo dorg buli awk. hehe