Friday, February 12, 2010

katak

assalamualaikum,

pada suatu ketike dekat sekolah hari tu, kitorang study dekat patio. pastu, bilik pengawas mendapat satu panggilan. dari mama, die panggil beberape orang yang kelaparan datang ke rumahnye. pastu, datang lah orang orang lapar itu, termasuk aku. padahal, aku tak lah lapar sangat. cume aku bosan je. haha

mase dekat rumah mama, aku maleh lah nak cerite semue bende tp aku nak cite satu part yang best je. heee.

dari ruang tamu, aku nampak ada yang melompat. terang terang sekali bukan manusia. kecil sahaja. mahu kata lipas, dalam mimpi aku je yang ade lipas melompat. so, aku memang nekad. itu memang katak!

katak tu melompat lompat menuju ke arah dapur. dan di dapur itulah semue orang sedang menyebokkan diri. so, aku bersuara lagi "maa, ade katak melompat" tapi, mama tak dengar. jauh dalam sudut hati aku, aku sangat takut pada mama. HAHAHAHAHA. so, suara aku jadi sangat perlahan dan itu telah membuatkan mama tak layan dengan kata2 manis aku tadi :P second time, syazalina pulak berkata2 "maa, ade katak maa" pastu, mama terus mendengar dan mengeluarkan kata kata yang agak mengerikan bagi aku "haa? tangkap katak tu"

so, aku ngan syazalina buat ape lah lagi, terbongkok2 kejar katak tu dan dalam percubaan untuk menangkap. macam tak baleh belah je. last2, katak tu masuk dalam celah kabinet. kitorang tak tau ape nak dikatekan pada mama. nasib baiklah mama tanye. kitorang hanye jawab "katak tu dah masuk celah ni" dan mama pun kate baik "biarlah".

No comments: