Saturday, December 26, 2009

jalan jalan melaka :)


pagi2 lagi aku dah bangun. aku yang berteriak pagi2 seluruh rumah. aku kejut semue orang bangun sebab kitorang akan ke melaka :D entah, anak2 perempuan azalin nih tibe2 teringin nak pegi zoo melaka :P so, inilah hari nye !

setibenye di zoo melaka : secara jujurnye, aku sangat teruje! memang aku aktif ar pada hari tu. besttt sangat. macam2 binatang yang kami lihat. hhaha!

comelll kann? comel gile la dorang sume. haishhh, sbenarnye, banyak sangat la binatang nye! ade lagi tapi aku maleh ar nak tunjuk banyak :P so, kitorang jalan2 dan bergambar :D

makan aiskrim dlm zoo, rase best sangat :D

ziqri :D

maksu dengan hydeel naik kude
lawok bebenor la dorang ni :D
eh eh, nabil :) hak hak

hydeel and zikri

kitorang sempat la tgk show dekat situ
alaa, bese2 je. name monyet tu marina.
abg tu lagi menarik dr marina sebabnye abg tu klakar :D

huh ? tengok nih
muke aku tahap letih gile sampai tak
mampu lagi senyum pade camera xP

so, tamat lah kisah zoo aku :P dah balik dari zoo tu, semue orang pun dah penat dan perut sudah mule buat concert. sampai aku sendiri dah tak dapat agak, ni keroncong ke indie nye concert :D jadinye, kami adekan sedikit diskusi :P mengikut perancangan awal, kitorang tak tidur sini. kire mcm balik hari la kan. tapi, entah tibe2 tido sini pulak. dah la baju pun tade. aku datang melenggang je. ahah. tapi, adek bradek aku sume datang bawak baju spare. haishh, so, ini boleh dijadikan alasan untuk bershopping. jadinye, pegi la kami ke hotel yang tak full. lepas check in, kami makan mcD.


so, niat agak terpesong jugak arh. ingatkan datang nak gi zoo je. tapi, merata kitorang jalan2 :

sikit2 je lah aku letak gambenye :P so, malam tu, kitorang pegi pulak naik eye on malaysia sebab kitorang dapat discount banyak banyak sangat! :D ahha kirenye, ni kali ke2 aku naik.

first round : gayat sangat!
second round : seramnyee
third round : agak berani
forth round : pening2 sikit
fifth round : alahai, bosannye


HAHA, itulah yang aku rase :P

lepas naik eye on malaysia, kitorang semue pegi makan makanan seafood dengan kawan babah. makan yang ni gile gile gile dahsyat! haha. banyak sangat! mcm2 ade : ikan pari, kerang, lala, ikan ape ntah yang besar tu, sotong, udang dan banyak lagi :D mmg bertambah2 KG kali nih! bagaimana laahh dengan rebutan gelaran the biggest loser azalin nanti :P dan malam tu aku mengalami gatal2 disebabkan alahan pada ***** (rahsie) haha

________

second day
, pagi tu, aku lepak dekat bilik babah then, kitorang check out terus menuju ke arah dataran pahlawan. konon2 nak shopping la kan. tapinye, jalan sangat sesak. memang menguji iman laa. kitorang sangat dipandu rapat2. haihh, memang dasyat bile duduk dalam kerete berjam2 pusing2, round cari parking tak jumpe2. last2 kitorang parking dekat depan kubur penjajah zaman dulu kala tu. dan kami terpakse berjalan kaki yang agak jauh. untuk memendekkan jalan, kitorang naik beca :D HAHA

sekeping gamba di dalam bilik babah :)

buruk betul aku! gamba tym naik beca lagi buruk. so, aku tak de lah nak tayang dekat sini. haha. tp en, beca tu mcm bese r kan. bising gile. aku try cari beca yang low profile skit. tak de arh nak bukak lagu dangdut kuat2. tpnye, yang low profile aku naik, bukak lagu micheal jackson tau! org yang bawak beca tu pun turut menyanyi same :D

sampai dataran pahlawan je, kitorang jumpe babah. makan and beli2 sedikit barang dan seterusnya pulang ke selangor darul ehsan untuk meneruskan kehidupan seperti biasa :)

mood : happy

No comments: