Friday, November 20, 2009

SESTER '09

seperti yang kalian semue sudah tahu, aku study dekat SESTER kan kan. dan sekarang, sudah tamatlah sesi persekolahan untuk tahun 2009 ni. ok, aku nak bagi sedikit conclusion pd life aku dekat ganu.

mase first2 datang, aku rase macam mydin mall pun lagi besar dari sekolah aku ni. sangat kecil. air mate asyek bertakungan je. bile empangan tu dah penuh. air2 tu dah jadi macam air terjun. tak henti2 jatuh :P

mule2 aku rase bosan sangat. takde kawan. dalam kelas tidooooooo je. sampai sekarang pun kalau dalam kelas asyek tidooooo je. cikgu cakap, tidoo tu mmg virus yang paling kuat dekat sester. antibodi orang yang hebat2 je yang boleh terhindar drpd virus ni. dan aku asyek sedih je sebab ingat kawan dekat SEMESTI. kalau hujan, aku, ika, sara akan bertenggek tepi tingkap n nangis senyap2 ( aktiviti apebile riadah tak diwajibkan) :P aku selalu conteng dinding bilik aku tulis bende yang merepek2. dan aku agak senyap dekat sekolah ni. ouh, dari segi bahasa dan pustaka. sy/awk sudah tidak lekang lagi di lidah :P mu/aku sudah menjadi kebiasaan. aku/kau pade orang yang tertentu. tiya/kamu pun dah biase pakai.

exam sangat menterujakan. hal ni aku boleh sedar sebab setiap kali exam aku akan nangis dan menganggapnye semue nye sukar. setelah aku membuwat pemerhatian, exam sangat memberi impak yang negatif. sepanjang exam mood jadi tak baik dan sepanjang exam jugak, semue jadi tak best. ni sume sebab, fikiran kawan2 aku sume ke exam je. cakap pun, perkataan exam kalau tak kuar mmg mengejutkan. lps tu, sume stress sehingge memberi kesan kpd kawan yang lain. duduk asrama memang sangat best, tapi, tym exam je tak best. so, cikgu, mari kite mansuhkan exam2 ni :p

yang best sangat duduk asrama aku rase sebab aktiviti kite dengan kwn2 kut. ape yang buwat sume gile2. ade yang betul best buwat. ade yang salah di sisi undang2, tetap di buwat tapi mengambil risiko yang tinggi kene berani :P

semue orang kate buwat kerje jahat sangt best kan. rase2, bile fikir2 balik, duduk asrama buwat aku jadi nakal je. ahha. sangat best. kadang2, bende tu sangat mencabar.

aku suke sangat part2 makan dekat dewan makan. aku rase dewan makan mmg tempat yang best bagi aku. bile supper rase macm tgh makan dekat mamak. lepak2, lame2 sampai IB DM jerit2 suruh cepat. ahha rase syok pulak bile dengar die bising2 :p kalau makan tengah hari, best sebab boleh tengok ahli bangsawan makan. haha

aku suke tym riadah. riadah sangat best. tym tu la, aku main basketball dgn begitu semangat skali. rase hebat je, bile dengan beg sandangnye pastu bola di tangan, fathia azalin masuk court basket. haha. padahal, main tak de la sebeberape :P tapi, aku enjoy main. bile tgk orang main bola tampar, aku pun nak main jugak. tennis pun same jugak. kirenye, aku ni macam tamak haloba gak r. sume bende pun nak. haha

aku suke rase bile kitorng kumpul dalam slh seorang punye bilik. pastu, borak2 sehingge ienye menjadi tersangat bising n kak nani akan jerit "ASPURI, KAWAL SUARA!!". maksud aku, aku rase kelakar, bukan suke sbb kak nani jerit. kadang2, bile dah terbiase kene macam tu, kitorang dah jd lali. dan timbul idea sendiri. bile kitorang terbising gile2, salah seorng drpd kitorang akan cepat2 bukak pintu n jerit "aspuri, kawal suare!". lps tu, tergelak2. dan bukak pintu lagi n jerit "kawal suara!!" haha.

aku suke jugak bile rase cuti malam. tgk nur kaseh ramai ramai. seronok. budak lelaki tgk kat astaka. yang perempuan tgk dekat depan cc. tak pun, kitorang tgk dekat bilik rehat sambil makan meggi. syok r gak ramai2. tp, meggi terpakse dikorbankan r sbb istilah "sharing is caring" sangat selalu disebut oleh budak2 sekolah aku. haha.

aku suke sangat bile cikgu bwk keluar sekolah. rase seronok boleh keluar dari tempat berpagar tu :P tempat2 yang di pegi contohnye, makan malam dekat SESMA. solat tarawigh kat masjid kristal. mama bawak geng2 aku gi kenduri kawan die. pastu, bile temuramah dekat klinik. dan byk la lagi.

aku suke sangat bile kayak. tmbah2 lagi kayakmate aku fikri. best r jugak. aku suke, tym pesta durian, mmg malam pesta tu, aku mandi lame gile, sebab aku dapat rasekan kepanasan nye! ahha. aku suke jugak musim projek mega. kitorang berkerja same dekat bilik kuliah sampai malam2 buwat bunjut2. aku suke bile praktis koir. syok sangat rase die... aku suke camping tahun ni. sangat bestt.. membawa seribu kenangan :P aku suke outing. terbalik lambat sikit, ktrg akan cuak sebab card dah ade pade ustaz. aku suke jugak bile dekat koop. tym tu, geng2 ktrg mesti nak kene bincang. sardin ade ke tak, roti ade ke tak. pasal stok2 makanan nih.. pastu, masuk buku hutang! yang tu mmg tak boleh belah je :P

aku suke suasane dekat sekolah kut. dengan kawan2 yang pelik2. haa, lagi satu, aku rase kwn2 aku kat sane sume pelik2. mesti ade je psl dorang yang sgt pelik. haha

2 comments:

Shima Hishamuddin said...

yelaa. bile t'ig sg best kn dok asrama mcm bende kite wt. hahaha. lagi2 kasi mknn kt aspura time mlm. hahaha

fathia azalin said...

haha.
yee laa..
sampai terkorban meggi sy 2 bungkus! :P