Sunday, November 29, 2009

raya haji :)

atok dengan nenek :)

kami yang masih bujang :)

raye haji sangat seronok aku rase. aku balik kampung malam raye. along yang tolong memandu di hadapan dan kami tido dibelakang :P aku sampai tak sedar2 yang dah sampai :D bile kitorang dah sampai dekat rumah atok ngan nenek tercinta, nenek dah siapkan 2 botol jeruk. wahhhh. yummyy2.. kitorng makan selera gile tau :) (bagi aku skarang, makanan semuenye selera) Hee

raye haji tiba. takbir berkumandang memecah kesunyian rumah. rumah agak sunyi dari biase maybe sebab takde hydeel ngan amir kutt. first day ni, macam2 ade. pulut kuning, lemang, nasi impit, rendang ayam, laksa.aku makan dengan penuh selera.SEMUANYA SELERA BESAR! so, pagi2 lagi dengan seawal yang mungkin kitorang dah pergi masjid. dan kitoranglah wanita2 pertama yang datang :) kami memang semangat :P tapi mengantok? HAHA takpee, abaikan saja yee..

lepas sumorang habis semayang jumaat, kitorang pegi rumah moyang yang aku tak penah jumpe. dan rumah die pun dah takde. yang ade orang2 tengah sembelih besar2an :P tok cik sume ade. aku jumpe adam. aku tak knal pun die. tpi, skang aku dah knal. tp, die je tak knal aku :D haha. die stay kuantan. nak dipendekkan cite. aku saje2 kaitkan die ngn nadiahbs, mane lah tau kau kenal die. ni mak aku yang suruh tanye tau tau! mak aku semangat suruh tanye ni :P aku tau korang tak faham. tak pe, aku tak pakse korang memahaminye, biar aku sorang sajaa yang tahu . hee

2 ekor terkorban ni

babah hebat!

malam tu kitorang ade aktiviti ketuk2. kitorang ketuk pok de untuk belanja KFC. dan kami BERJAYA. kitorng makan KFC. tapi, babah top up jgak. sekali lagi, aku makan dengan penuh selera :)

malam tu episode akhir nur kasih. best ngat cite die. tapi, bese r.. lakonan sumenye best! kire macm, cerita idaman. ayat selalu orang sebut bile tengok cite yang die suke "kan best kalau aku jadi tempat die".. aku tak tau lah korang cane. tp, aku orang jugak dan aku selalu TERkate macam tu dalam hati *jujur ni :)

second day of raya. aku tengok banyak bahagian badan lembu. babah bawak balik badan lembu. gile hebat! ade lidah, hati, limpa, telur, lembu punye ____ pun ade. aku kagum! lembu2 tu masak sup. sedap sangat2. buat lempang pun sedap jugak.

aku sendiri tak dpt mengesaan bahagian manekah ini.
anda hebat?
hebat jika anda dapat nyatakan :P

konklusinye, makan tym2 raye ni, agak merisaukan aku jugak ar. koman2 paling kurang boleh naek 2kg lagi. tp, ku rase, untuk aku ni lebih kutt :P

banyak lagi gamba. tp, maleh aku nak upload. ni adelah sedikit gamba yang aku rase cukup2 nak upload kat sini :P hee

No comments: