Friday, October 16, 2009

camping SESTER

woh woh woh! sangat best! even kitorang just buwat dekat padang SESTER je, tp, best la jugak. at first, i thought this camp will be a very very very boring dan menyedihkan. but then, it's not like that. we learnt sumthing new. banyak sangat. tak terkira rasenye :P

first day
pagi tu sekolah, tapi tak macam sekolah pun sebab kitorang sebuk latih kawad. then, yang jejake2 tu pulak busy get ready untuk campsite. pastu, agih2kan barang2 masak sume. dalam pukul 3 mcm tu, kitorang dah balik dari sekolah, masuk asrama kejap dan 3.30, berdaftarlah kami :) first thing yang kitorang buwat, pilih campsite. campsite gamma paling best. jejake gamma yang cop kan. betul2 depan2. so, agak senang untuk menjerit panggilan makan! ahha. lepastu, kitorang dah dirikan khemah. semue orang bertungkus lumus cari balak, ranting2, buluh2. untuk hiaskan campsite. ok, memang sangat lawa dan hebat. pintu gerbang beta sangat cantik, dorang buwat yang boleh2 pusing2 tuuu gune buluh. wah wah. kreatif lah korang ;) sigma pulak, anyam daun yang besar gile tu, pastu, di pacakkan pula di tengah2 alam. yang jejake2 ade la buwat gadjet tempat letak kasut sume tu. gamma? ape ade? sarang burung.. hahah. but, we have sumthing that others dont have. unggun api :) sangat cantik! berbekalkan kayu balak yang kitorang rompak dekat belakang surau, terhasillah sesuatu yang sangat menarik, siap ade radio tu :P campsite memang habis di hias gile2 sehabis habisan. sangat bersemangat. atas kerjasama aspura n aspuri :) ok, first day ni jugak aku tolong massakan nasi. malangnye, nasi yang aku buwat benar2 jadi bubur hangus/hangit. disebabkan bekalan air yang terlampau banyak kat sester. aku tanak nasi dengan air yang terlebih agak banyak. maka, nasi aku jadi lembik sepanjang masa. aku pelik nape nasi ni tak keras seperti biase, ku tunggu die keras sampai la bau hangit menusuk lubang hidung kanan dan kiri. memang banyak juga orang yang mentertawakan aku.tp, apekan daye, semue orang wajib makan makanan yang telah dimasak. hee.. sememangnye, agak pelik la jugak kitorang masak untuk first day ni sebab chef besar tak kuat kuase lagi, so, bile aku jadi tukang kacau.. haa, amik la kau, makan je la ape yang ade. zairi goreng telur atas bantuan aku, yusuf dan aiman. agak hancur juga. kuah kicap untuk telur tu agak masin, tapi, masih diminati oleh cerah and shahiran. haha. siap mintak extra kicap.masak sayur pulak, nak perase siap tambah gule secukup rase plak tu. tak buleh belah. ahha :P ok, di kala malam menjelma, kitorang sambung hias khemah gile2 pastu, ade main burung hantu. malangnye, aku tak brape takut sebab terlampau banyak babak kelakar tym tu sampai aku tak larat nak cerite dekat sini :P malam tu jugak kitorang tak tido sampai pukul 3 pagi. kitorang borak2 sambil menganyam. dan hias khemah, borak dengan kepil ngan aiman sangat best. begitu juga zairi. berbekalkan radio, banyak lagu best. nyanyi2 la. campsite kitorang la paling meriah skali walupun buruk sekali. ahah. malam tu aku tido dalam khemah, bangun pagi je sangat sejuk tak terkate, bertambah tak terkate lagi bile tgk dorang sume tak tido dalam khemah. nad, aisyah and neddy sume tido atas troli angkat kayu balak. sangat terbuke tempat tido korang. kalau buwat peta afrika kat baju sendiri, jatuh saham di mate aspura. ahha. pastu, sek2 hok gamma ni bersepah tido depan khemah, kemudahan khemah dah ade, tak nak gunekan. kurang tabiat ke korang ni? yang laki2 pun ade jugak yang tido kat luar. lantaklah, and pagi tu, aku da bangun dengar orang main gitar. anas rupenye, sbb malam tu turn die berjage. pastu nampak jimi tengah lari2, exercise. bagus2.

second day
pagi tu, ade aerobik, geng2 aku jugak yang kene lead. so, kitorang pun lead la tercongok kat depan tu, pastu, ade lah jejake2 sporting kuar, mirul (yo), fikri dan ade lah lelaki2 lain. ahha. breakfast, makan nasi goreng. hari ni chef besar masak sepenuhnye, so, sedap! tahniah2! :D lepas tu, kitorang ade orientering. best gile, pelbagai halangan yang kitorang kene. masuk kolam ikan, masuk lumpur, buwat repailing ( kesalahan ejaan harap dimaafkan :D), pastu, mengayam, buwat balutan orang sakit, angkut2 orang, panjat2. dan banyak lagi. tapi, memang sangat syok la. pastu, petang kitorang semue kene sembelih burung puyuh dan siang buruh puyuh tu.banyak gile!! ya allah, memang sangat dasyat! ade jugak yang nangis2. aku sembelih sekor, tu pun, bagai nak rak susahnye. haha, yusuf pujuk berkali2, amir ajar pegang berbanyak2 kali. ahah. dengar amar ceramah pluss memberikan kata2 semangat tak henti2. dengan maffuznye yang ketawe kuat sekali, aku plak yang takut tak reti :P dan akhirnye, berkat ketabahan aku, dan kesabaran aku, aku telah berjaye menyembelih seekor burung puyuh pertame kali dalam hidup. lepas tu, ustaz nasir tgk, die kate HALAL. aku pun, alhamdulillah! HAHA. segale urat terputus :P tym nak siang burung puyuh tu pulak, bukan setakat bulu2 yang aku cabut, dengan daging2 skali aku pegi cabut,. ok, sangat memalukan diri sendiri. ahha. dikala malam tibe, kitorang buwat BBQ, kitorang bakar burung puyuh yang yang disembelih tu. pastu, ade la tambahan sausege tu sume. sangat sedap. dalam pukul 9 macam tu, ni part yang paling best! malam broadway. aku sangat suke malam ni. memang hebat gile dorang SEMUE berlakon. aku memang tergelak tak henti2. dengan baling2 props nye.. haishhh.. memang sangat kelakar laa.. wakil gamma- aim, peah, syahiran, aiman n kepil. sangat best! yang dari rumah lain pun best gile! lepas habis semue persembahan, kitorang berlatih kawad, malam ni, muiz tolong kitorang sekali. penat ssangat! balik je, terus tido ZzzZZzzZZ

n
last day
bangun pagi, breakfast lambat siap. kureng btul, ni sume sebab sikap2 jejake2 yang kurang rajin dan kurang bertanggungjawab. ahha. yang perempuan semue tengah siap2 untuk pertandingan kawad. kawad kitorang sangat cantik. aksi robot yang menjadi. formasi yang boleh tahan. suke suki! lepas kawad tu, kitorang semue campur gamma, beta, alfa, and sigma buwat satu bulatan besar. pastu, lari2 masuk dalam. tu, bulatan sester ( sester's marry go round ) haha. memang seronok gile. pastu, kitorang sume main cheers2 setiap rumah, cikgu rakam. memang hot gile !

lepas dah siap kawad semue, majlis penutupan. ok, serius aku cakap, aku sangat suke camping ni walaupun simple tp, sebenarnye sangat best sampai aku rase macam sedih je nak habis camp dah. aku ingat aku sorang je, rupe2nye, kawan2 aku yang lain pun same jugak.

anugerah gamma
-kawad kaki no2
-orientering no1
-pelajar lelaki terbaik- zairi

campsite tercantik-sigma
pelajar perempuan terbaik- syaza naurah (beta)
malam broadway- beta
ade lagi banyak anugerah, tapi, tak ingat pulak
juara keseluruhan - SIGMA!
macam tu lah camping dekat SESTER. maybe, korang yang bace susah nak dapatkan gambaran yang sebenar. aku memang suke semangat antara rumah masing2. dengan cheersnye yang best2! cikgu siap puji kitorang punye semangat assabiah lagi :P lebih2 lagi bile buwat bulatan sester tuu.. haha. dan aku rase, dari kem ni jugak, kitorang macam bertambah lebih rapat lagi :)


cheers gamma :

GAMMA!!!! ASTALAVISTA! AUUUUWWWWWWW!

No comments: