Tuesday, December 9, 2008

selamat hari raya hajii


Photobucket
tym nyh baru nak betolak balek kampung

yeh yeh!! kurban2!one day before raye
eheh..seperti biase,aku nyh mmg kalaw da pape rayee pown..xcited dgn bersungguh-sungguh..okeyh2..pagi2 lg..kitorang sume da besiap..nak balek kampung le seperti biase..sampai kampung je,mokde sume da ade kat kampung,termasuklah ainul n maksu.. ainul chumel btul,membesar sebagai seorang budak kecil yg masih tidak *berdare..mahupun begitu..beliau masih tidak layak utuk masuk dalam group *kami,The teenagers!ahha.. okeyh..continue2..memandangkan ari ni ari yg wukuf tu..alaa..korang paham2 je laa!aku smayang asar dlm pukul 6 dan berdoa byk2..mudah mudahan allah makbulkan doa aku nyh..*amin :) begitu juge maghrib isyak dan sebgainya..

Photobucket
kek coklett nyh!!

tym nak mlm da..kitorang beramai ramai buwat kek sambel tgk cite ape ntah tajuk die..kek tu ibu buwat mengikut resipi die...hihi..klakar je...yg kek pertame tu,kitorang lupe nak tarok telur..haha..api pulak kuat gile...mmg hangus laa..hahah..tp,habes jugak..bese laa..kat kampung kitorang,sume makanan,ape yg ade,sume akan habis..yg kek kali kedue nyh.. agak berjaye dan membanggekan.. haha.. padahal,sumorang memandang rendah terhadap resipi ibu... akhernya,ibu telah mengsyowkan belang nye..hahah..x caye,cube tgk gamba tudung dlm picture make over AVON kat atas piano..hahah

aku tension btul tym tgh mlm...kitorang beramai ramai tgk citer labu labi dgn khusyuknye...then,lps tengok cite tu,ramai yg sudah dibuai ulik mimpi serte membuwat peta eropah..hihi..aku je!masih diganggu oleh nyamuk2 kejam yg jeles terhadap darah ku yg lazat lagi suci..alaa...mmg da jd lumrah hidup aku ni..di mane jue aku berade...sume nyamuk pown suke aku..tidak kire laki,pompuan or pondan..jantina tidak dihiraukan lagi...masalahnye..org laen x de pown kecoh nyamuk memperkose dorang..x taw cane aku mlm tu..aku rase mcm x tido..aku duduk,garu2,then,baring..garu lg..hahah..mcm x bleh belah je...aku da tension gile da tym tu..tp,tahap boiling point aku nyh masih boleh tahan.. ^^haha..sampai babah kejut smayang subuh..aku senang je bangun..haah!!semangat nak raye nyh..haha..hek eleh..mcm nak raye puase je..!

PhotobucketPhotobucket
PhotobucketPhotobucket
kampung!
pagi raye yg sgt memengantokkan!
owh..yg paleng membanggekan skali,aku lah orang kedue yang mandi awal pg tuh..eheh..kene r mandi awal2..kalaw lambat,nanty bising seperti hari2 bese di kampung..da la ramai..sume kene bratur kalaw nak mandi.haha..lps sume siap..kitorang pegi surau utk smayang raye..aku mengantok btul..ini sume gare2 encik nyamuk yg ajak berasmara dana smalam!huhu..okeh.. balek je smayang,the teenagers nyh da mule melaram n tangkap gamba laa..yg pelik nye,lps kitorang sume da siap melaram..ainul tibe2 kluar bilik dgn pakai eye liner nye yg comot!ahha..lps sume pown tangkap gamba,ibu babah,atok sume laa...aku ape lg!masok bilik dan tido!!!hahaha...bukan aku je..all the teenagers laa..haha..padahal,org laen sume tgh masak kat luar..kitorang yg anak dare nyh tgh mengejar cite2!ahha..

okeyhh..lps bgn tido..aku terus amek air smayang then,smayang jamak takdim skali...pastu..lps da siap masak..kitorang sume dgn kecohnye masok dapur n brebut2 nak makan..mcm org lapar kat iraq tu..dush dush!ya allah..dorang nyh mmg susah nak bertolak ansur..hehe..mmg la susah nak bertolak ansur..da kalaw mcm2 makanan ade...lg2,mee hun sup kerbaw satu periuk yg besar..eh eh..kawah eyh?...!wahh awhh!azalin's fav!ahha..pastu,ade rendang,nasi impit,mee yg kuning tu dan byk lagi..aku mcm da x taw nak makan ape dulu..haha..the,aku pown mkn la mee hun sup tu..yummy btul!!!lps makan,tgk2 tivi..then,my family da start packing2..suda maw balek..ikowtkan ati..mmg aku x nak pown balek..tp,aku miss rumah jugak..hee..gediks je..so,baby je yg tinggal kat kampung..esok die balek ngan mokde..kitorang pown chow laa dgn perasaan yg sedih dan hati yg berat..sobs sobss (T T)

No comments: